Alla inlägg den 14 december 2013

Av Sofie Johansson - 14 december 2013 21:33

Den här dagen blev absolut inte som jag hade tänkt mig. Blev inget lussebak pga av att min kompis har en liten son och med barn blir det aldrig som man tänkt sig.

Men jag tog mig till gymmet ändå, och det blev ett tungt benpass. Det såg ut såhär.

30 reps benböj utan vikt.
20 reps benböj med 20 kg
15 reps benböj med 30 kg
10 reps benböj med 40 kg
15 reps benböj med 30 kg
20 reps benböj med 20 kg
30 reps benböj utan vikt.

Sen gjorde jag utfall med 20 kg och även utan vikt. Lite olika squats och andra rumpövningar.

Avslutade hela passet med benpress.
70 kg 8 reps
80 kg 8 reps
90 kg 8 reps
100 kg 8 reps

Även jägarställning 1 min.

Nu avslutar jag min kväll med att kolla lite serier :-)

Ha det bra så länge!
// Sofie

Av Sofie Johansson - 14 december 2013 12:50

Hejsan! 


Har inte uppdaterat något de senaste två dagarna då jag inte tyckt jag haft något speciellt att skriva om. Har typ bara jobbat. Blir lite så när man jobbar 10 timmars pass i guess.


Igår var jag på födelsedagskalas för min svägerska/chefs sambo. Har precis satt ett mål att försöka minska lite i omkrets och försöka bränna det sista på magen. Blir fram till det nya året. Men ibland så måste man få fuska och det gjorde jag igår. Fick supergod pannacotta till efterrätt och det kan man ju inte tacka nej till.


Idag ska jag ha lussebak med en kompis. Och ja det är dagen efter lucia, men bättre än att det aldrig blir av.

Blir nog lite julgodis också :)


Ikväll ska jag bege mig mot gymmet och köra ett konditionspass/benpass. Blir tungt. Har tänkt mig att jag ska belöna mig med träningsvärk tills imon. Kommer skriva ett lite längre inlägg senare om benpasset eftersom jag skulle ha gjort det i torsdags kväll.


Ha det bra så länge!


// Sofie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards